Koliko novca od jednog kupljenog proizvoda odlazi na plate radnica i radnika?
Po relevantnim procenama, od maloprodajne cene od 100 evra za jedan par cipla, u proseku 0,5 evra ide na plate radnica (odnosno 0,5% od maloprodajne cene). Nasuprot tome kompanija ostvaruje profit od 13 evra (13% maloprodajne cene). Troškovi rada variraju u zavisnosti od mnoštva faktora, ali gotovo nikad ne prelaze 5% od ukupne maloprodajne cene. Ovo važi i za najjeftinije poizvode niskobudžetnih (jeftinijih) brendova.
U najneprihvatljivijem scenariju, ukoliko bi se plate radnica duplirale i ako bi ovaj trošak bio direktno prenet na potrošače, proizvod bi koštao samo 5% više: dakle, par cipela bi umesto 100 evra koštao 105 evra. U suštini, kompanije (brendovi) bi trebalo da apsorbuju ovo povećanje, a da cena finalnih proizvoda ostane ista.